Spoedopname campus kennedylaan bereikbaar via de Ziekenhuisweg, Kortrijk

Nieuws

21/6/2019
7 tips om makkelijker water te drinken

Zodra je merkt dat je dorstig bent, geeft je lichaam eigenlijk al aan dat er sprake is van een tekort aan water. Je moet dan ook al vocht tot je nemen voordat je dorst krijgt.

  1. Start ’s ochtends vroeg
    Ogen open en hup een fris glas water. Zet een glas of flesje water naast je bed, zodat je het binnen handbereik hebt. Je hebt namelijk tijdens je slaapuren niets van vocht binnengekregen en je lichaam kan wel wat water gebruiken.
  2. Neem een flesje mee voor onderweg
    Dat flesje mag gerust een drinkbus zijn. Hippe varianten bij de vleet tegenwoordig.
  3. Zet het water voor je neus
    Staat je fles water in de koelkast? Dan zal je niet snel de neiging hebben om te drinken. Zet je fles, glas of drinkbus in je gezichtsveld.
  4. Drink kraantjeswater
    Het is veilig, maakt een verschil in je portemonnee en het is bovendien overal te verkrijgen. Het milieu zal je ook dankbaar zijn.  
  5. Ga voor gezonde alternatieven
    Ben je het water even beu? Grijp dan niet naar (light)frisdranken, maar voeg smaakjes zoals verse munt en citroen toe aan je water. In de handel vind je ook gearomatiseerde water zonder toegevoegde suikers. 
  6. Zet een karaf water op tafel
    Dek je de tafel? Zet dan automatisch het water klaar. Zo verklein je de kans dat je naar een ongezond alternatief grijpt
  7. Installeer een water app
    Wil je wel meer water drinken, maar vergeet je het gewoon? Installeer dan een app die je eraan herinnert dat het tijd is voor een glas water. ‘Waterlogged’ bijvoorbeeld geeft je een sein als het tijd is om een slokje te nemen. Een waterfles toont je heel handig hoeveel je al gedronken hebt.

 


terug